Tot Muntanya
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Pics del coniller.

Ir abajo

Pics del coniller. Empty Pics del coniller.

Missatge  Admin Dt Nov 18, 2008 1:13 am

Pics del coniller via:SituacióPics del coniller. Pics_d10
Aquesta zona està situada en el terme de Coll de Nargó. Tot seguint des del poble la carretera i pista que porta a Sallent, pasada la casa / masia de Santa Eulària, és la continuació del “Tossal de la Feixa” i en el mapa de la Generalitat es veu un marcat coll a la seva dreta (est) i després dues puntes marcades per la “Serramoneda” i el “Serrat del Coniller”.

De moment no he sabut trobar el nom d’aquestes dues puntes i jo les anomeno “Pics del Coniller”. Té molta paret per obrir i jo m’he limitat a equipar tres itineraris.

He descobert l'existència de una via, he trobat el peu de via amb un parell de parabolts i després a uns 3 / 4 metres, a l’esquerra, de la reunió de la feixa de la via “Directa de l’Avatar”, he vist un parabolt, i a uns 15/20 metres abans d’ arribar al cim i uns 4 / 5 metres per sota el llom he vist una reunió, sembla que tots ells formen part d’una mateixa via, però no tinc mes dades.

Així mateix just al mateix peu de la via “d’en Guillem” es veuen en marcada diagonal a la dreta dos parabolts, però en aquet cas no he sabut veure cap continuïtat.

D’acord amb la meva manera de ser, són itineraris per passar-ho bé Jo, i els que tenen el meu nivell, o inferior. He procurat que no superi el IV + obligat i el Ae que sigui còmode. El grau d’exposició he procurat que sigui el mínim possible i que els de nivell mig, poguem gaudir sense més pretensions. Si algun dels més bons vol vindre, encantat, segur que forçaran tots els itineraris en lliure.Queda molta paret per obrir i per equipar o no, això es de lliure elecció.

Sempre existeix un problema, i en aquset cas es 1 h a 1,30 h de aproximació a peu de via i 0,45 h a 1,15 h per baixar


Aproximació i situació

COLL DE NARGÓ: entrem al poble i ens dirigim direcció Isona i Coll de Boixols, (L.511), a uns 3 km i just travessar el pont que dona accés a uns estrets maquíssims, trobem una pista a la nostre dreta, amb un cartell indicador “Sallent 8 km”; a uns 3,5 km (aprox), desprès de passar per Sta. Eulària, trobem una pista a la nostre dreta, tot just en un canvi de rasant, de vessant i en una corbà tancada, aparcar en aquet indret.

Seguir la pista fins un camp vallat, posar-se just en la part oposada del camp direcció a les parets en aquet indret trobarem un camí (fita) que tot travessant el bosc ens posarà al llom de una serra, “Serramoneda”, seguin el camí per el seu llom fins trobar un camí transversal que ve de la nostre esquerra i que nosaltres seguirem cap a la dreta un bon tros, fins trobar unes fites i senyals vermelles que ens fan girar en angle agut a l’esquerra i s’endinsa amb pujada marcada i camí poc marcat, per dintre del bosc, fins trobar un curiós pas que dona accés al “Sola de Espuianella” deixant a la nostre dreta el “Serrat del Coniller”, una vegada passat aquet pas girar a l’esquerra i pujar seguint les fites i marques vermelles, tot i que sembli que ens allunyant de la paret, es el itinerari mes còmode i rapit, una vagada passat unes grades rocoses, trobarem una senyal groga, en aquet punt tenim la base de la paret a la nostre dreta i a la mateixa alçada, seguir a la dreta i les senyals grogues ens portaran al peu de la via “Directa de l’Avatar”


Baixada

La baixada dels Pics del Coniller passa per anar al Pic Oest que es el principal i també es la sortida de la via de el “Rostoll” i des d’aquest, tot seguint la cresta i després el llom, senyals vermelles, fins sobre el marcat coll que el separa del Tossal de la Feixa.

En aquest punt girem a la dreta, tot anant per dintre del bosc assolirem el esmentat Coll, baixar per una franca canal, fins un terreny terròs, tot seguint senyals vermelles en diagonal, descendent a la dreta, retrobarem el camí de la pujada.

Atenció de baixada amb dos punts el gir a la dreta que ens dona accés al pas de sortida de la “Solana de Espuianella” i desprès quan prenem el camí transversal, mol marcat, en el gir a l’esquerra que ens dóna accés a la “Serramoneda”

La baixada ens entretindrà entre 0,45 h a 1,15 h en funció de la nostre forma física.

Aproximacio a la zona de escalada:
Pics del coniller. Nargo_10

Admin
Admin

Nombre de missatges : 419
Data d'inscripció : 04/11/2008

http://totmuntanya.foro-gratuito.com

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum